Miało być pięknie i namiętnie, wymarzone wakacje...

Rudzka policja otrzymała kolejne zgłoszenie oszustwa. Tym razem jednak to nie seniorzy dali się nabrać, tylko trzy młode mieszkanki Rudy Śląskiej, które planowały wakacje w Turcji. Plany były dobre, tylko pośrednik okazał się oszustem...

pixabay.com
A miało być tak pięknie. Słońce, plaża, beżowi przystojniacy...

Doskonała oferta znaleziona w sieci, gładki proces rezerwacji, szybka wpłata kasy i już marzymy o świetnej zabawie w ciepłym kraju. Może pewien niepokój powinien wprowadzić fakt, że kontakt z ogłoszeniodawcą się urwał, aleeeee... Przecież człowiek na pewno ma kupę roboty na głowie. Lecimy!

- W ubiegły piątek do rudzkiej komendy zgłosiła się oszukana wraz z koleżankami rudzianka. Kobieta za pomocą zagranicznej strony internetowej zarezerwowała pobyt dla siebie i trzech koleżanek w jednym z tureckich hoteli. Ich wymarzony ośmiodniowy pobyt miał kosztować 5,5 tysiąca złotych - podaje rudzka policja.

Przelew został wykonany, dziewczyny - trzy rudzianki i katowiczanka, dostały potwierdzenie rezerwacji i wszystko było OK. Do momentu, gdy dotarły na miejsce. Miły beżowy przyjaciel w recepcji poinformował panie, że owszem - rezerwację mają na cztery osoby. Tylko zapłacić trzeba. Bo dziwnym trafem, wpłacone 5500 złotych do hotelu nie dotarło...

Policja radzi - na co zwrócić uwagę, by uniknąć rozczarowania?

  • Starajmy się korzystać z oficjalnych stron hoteli, pensjonatów, znanych i pewnych biur podróży lub portali skupiających sprawdzonych ogłoszeniodawców.
  • Dokładnie sprawdźmy dane, postarajmy się zebrać na jego temat jak najwięcej informacji. Jeżeli w ogłoszeniu podano bardzo mało informacji co do kontaktu, to powinno być dla nas ostrzeżeniem.
  • Atrakcyjne hotele czy pensjonaty kuszące znakomitą lokalizacją, wysokim standardem i jednocześnie niską ceną mogą okazać się obiektami, które wcale nie istnieją – porównajmy cenę wynajmu w różnych obiektach, sprawdźmy, czy dany adres faktycznie istnieje. W przypadku prywatnych ogłoszeń warto zadzwonić do pobliskiego lokalu usługowego i zapytać o obiekt, do którego zamierzamy się udać.
  • Nie sugerujmy się opiniami zadowolonych klientów dostępnymi na stronie internetowej obiektu – w przypadku oszustwa są one spreparowane – zasięgnijmy opinii z innych miejsc.
  • Nie działajmy pod presją czasu – pośpiech nie sprzyja zachowaniu ostrożności.
  • Zaliczkę wpłacajmy na konto bankowe. Poprośmy o wystawienie faktury, rachunku lub paragonu za wpłaconą zaliczkę. Opór w wystawieniu dokumentu powinien wzbudzić nasze podejrzenia, co do uczciwości oferty.
  • Zachowujmy całą dokumentację związaną z transakcją, potwierdzenia przelewów, e-maile, zarówno te, które wysyłaliśmy, jak i te, które otrzymaliśmy. Właściciel obiektu, który zauważy, że zdjęcia lub inne dane jego pensjonatu, domku, apartamentu zostały skopiowane i wykorzystane na innej stronie oferującej noclegi, powinien po uprzednim zabezpieczeniu dowodu (print screen, wydruk), niezwłocznie interweniować u administratora strony celem zablokowania takiego ogłoszenia, a następnie złożyć stosowne zawiadomienie na Policji.
Mieli oddać pieniądze, ukradli 13 tysięcy

Może Cię zainteresować:

Okradziony przez "gazowników". Mieszkaniec Nowego Bytomia stracił 13 tysięcy

Autor: Jacek Skorek

28/09/2023

Metoda na policjanta tym razem nie podziałała

Może Cię zainteresować:

Rudzianka nie dała się nabrać oszustom. Brawo dla naszej seniorki za sprytną zagrywkę!

Autor: Jacek Skorek

27/09/2023

Niech pani wyrzuci pieniądze przez balkon. Staruszka posłuchała

Może Cię zainteresować:

Niech pani wyrzuci pieniądze przez balkon. 87-latka posłuchała "policjanta"

Autor: Jacek Skorek

01/09/2023

Subskrybuj rudzianin.pl

google news icon