Marcin Balana: Pani Karolino, Silesia Apartments to obecnie jeden z najpopularniejszych wyborów turystycznych i biznesowych na terenie Katowic. Co stoi za Waszym sukcesem?
Karolina Wantulok: Przede wszystkim wytrwałość. To absolutna podstawa - konsekwencja, stałe ulepszanie usług i zachęcanie do siebie Gości. Branża hotelarska ma swoje wzloty i upadki - ilość Gości zależy od danego okresu w roku, ale przede wszystkim od dobrej reklamy. Nasze początki nie należały do najłatwiejszych - w Katowicach jest wiele apartamentowców i naszym zadaniem było się wyróżnić i pokazać Gościom, dlaczego warto skierować uwagę właśnie w naszą stronę. Pana słowa są najlepszym dowodem na to, że się udało (uśmiech). Przemyślana i stopniowo wdrażana strategia marketingowa to matka sukcesu.
Początki faktycznie są najtrudniejsze i z pewnością wiele branż jest w stanie to potwierdzić. Co dzieje się natomiast, gdy już zwróci się uwagę Gości? Jakie formy reklamy stosuje Silesia Apartments?
KW: Poruszył Pan szeroki temat i nie sposób opowiedzieć o tym w jednej, krótkiej rozmowie, ale postaram się przybliżyć go w pigułce. Nie da się ukryć, że w XXI wieku internet opanował niemal wszystkie dziedziny życia, a więc również branżę hotelarską. Żeby zaistnieć w świadomości Gości, trzeba przede wszystkim zaistnieć w internecie. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę i posiadamy swoje internetowe wizytówki. Prowadzimy przede wszystkim stronę, gdzie Goście mogą zapoznać się z całością naszej oferty oraz zarezerwować apartament. Działamy ponadto w social mediach, gdzie regularnie zamieszczamy posty i wchodzimy w interakcję z użytkownikami. Przy tym wszystkim wspierają nas specjaliści, np. ds. SEO, którzy pomagają nam między innymi poprawić widoczność naszej strony. Doceniamy też zaangażowanie w proces reklamy samych Gości - jeśli są zadowoleni z pobytu u nas, to polecają nasze apartamenty rodzinie i znajomym. To jeden z powodów, dla których nie spoczywamy na laurach i ciągle poprawiamy jakość naszych usług. Zaniedbanie tego aspektu mogłoby skutkować spadkiem zaufania do nas, a tego nie chcemy - zależy nam, by Goście czuli się u nas komfortowo i mieli okazję wypocząć, a przy okazji poznać bliżej Katowice i cały Górny Śląsk.

Nawiążę do ostatniego aspektu, który Pani wymieniła - czy częściej gościcie turystów, czy osoby podróżujące biznesowo?
KW: W zasadzie nie ma na to reguły. Nasze apartamenty są przystosowane zarówno dla potrzeb Gości będących w delegacji, jak i chcących spędzić w Katowicach urlop i uczynić z nas swego rodzaju „bazę wypadową”. Mamy wszystko, czego potrzeba do komfortowego, długoterminowego wynajmu - każdy apartament jest wyposażony w salon z wyposażonym aneksem kuchennym, sypialnię oraz prywatną łazienkę. Postaraliśmy się też o miły dla oka, stonowany wystrój wnętrz - zdecydowaliśmy się nawiązać do stylu loftowego. Można śmiało poczuć się u nas jak w domu i zapomnieć o problemach dnia codziennego lub oddać się w naszym zaciszu pracy zdalnej. Na terenie całego obiektu zapewniliśmy szybki, bezpłatny internet Wi-Fi. Dodatkowym atutem jest nasze położenie - znajdujemy się blisko najważniejszych atrakcji Katowic, więc śmiało można połączyć pobytu u nas ze zwiedzaniem miasta. W odległości kilkuminutowego spaceru znajduje się hala „Spodek”, a tuż obok mamy jedną z największych w Polsce galerii - Silesia City Center, gdzie można wyskoczyć na szybkie zakupy czy obiad.
Ilu Gości jednocześnie może być zakwaterowanych w apartamentach Silesia Apartments?
KW: Dysponujemy łącznie 49 apartamentami w dwóch wariantach: 2- i 4-osobowe. Stanowimy w związku z tym idealną propozycję dla par, rodzin z dziećmi, grup przyjaciół oraz oczywiście Gości biznesowych podróżujących samotnie. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Jak dokładnie wygląda wynajem długoterminowy? Czy obowiązuje specjalny cennik?
KW: W przypadku wynajmu dłuższego niż 7 dni przygotowujemy indywidualną ofertę cenową - takich Gości zapraszamy zatem do kontaktu mailowego lub telefonicznego. Każdego Gościa traktujemy wyjątkowo, biorąc pod uwagę jego potrzeby i cel pobytu. Gościom przybywającym do nas drogą lotniczą proponujemy transfer z lotniska.
Dziękuję za rozmowę i życzę pomyślnego rozwoju!