Ruda Śląska zmodernizowała system łączności radiowej wykorzystywany na potrzeby zarządzania kryzysowego w mieście.
- Łączność to kluczowy element systemów zarządzania kryzysowego, ochrony ludności czy obrony cywilnej, dlatego inwestycje w tym zakresie są bardzo istotne. Sprawnie funkcjonująca, nowoczesna sieć umożliwia koordynację działalności służb i miejskich jednostek organizacyjnych, realizujących zadania z zakresu ratownictwa, powszechnego alarmowania oraz powiadamiania i ostrzegania ludności - powiedział wiceprezydent Jacek Morek.
Inwestycja kosztowała 100 tysięcy złotych, a w jej ramach wykonany został montaż instalacji anten bazowych na dachach instytucji posiadających służby dyspozytorskie i zakup cyfrowych radiotelefonów stacjonarnych oraz przenośnych.
Środki łączności trafiły do:
- Komendy Miejskiej Policji,
 - Placówki Straży Granicznej w Rudzie Śląskiej,
 - Komendy Straży Miejskiej,
 - Komendy Państwowej Straży Pożarnej,
 - Ochotniczej Straży Pożarnej,
 - Szpitala Miejskiego,
 - Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
 - podmiotów odpowiedzialnych za energetykę cieplną i zimowe utrzymanie dróg.
 
Punktem centralnym sieci jest Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rudzie Śląskiej.