Dlaczego jest 50 na godzinę na 1-go Maja z Czarnego Lasu do Rudy? Żeby można lepić mandaty?

Kolejny kierowca stracił prawo jazdy za przekroczenie prędkości na ulicy 1-go Maja z Czarnego Lasu do Rudy, czyli znanym z policyjnych pomiarów odcinku. Po dwa pasy w obie strony, długa prosta i... ograniczenie do 50 na godzinę. Dlaczego?

KMP Ruda Śląska
Pomiar prędkości na 1 Maja każdego dnia skutkuje mandatami

Kiedyś można tu było jeździć 70 - wspominają jeżdżący po Rudzie Śląskiej. Ale już od lat obowiązuje limit 50 na godzinę. Kierowcy pomstują, że na tym odcinku obowiązuje ograniczenie jak w terenie zabudowanym. I choć wkoło brak zabudowań mieszkalnych, a długa prosta aż się prosi o szybszą jazdę - nie można. Co skwapliwie wykorzystuje drogówka i każdego dnia lepi mandaty.

Kto decyduje o ograniczeniu?

Wbrew obiegowej opinii, to nie policja, ale miasto odpowiada za dopuszczenie wyższej prędkości na drogach. Na słynnym odcinku 1-go Maja kiedyś można było jeździć szybciej. Ale było to w czasach, gdy przy trasie nie było tylu firm i tak wzmożonego ruchu.

- Obecnie są tam trzy przejścia dla pieszych, wyjazdy z przyległych zakładów, drogi rowerowe przecinające jezdnię. Ta infrastruktura nie zezwala na zwiększenie prędkości, bo spowodowałoby to zwiększenie zagrożenia dla ludzi i innych użytkowników ruchu - mówi komendant Straży Miejskiej, Marek Partuś.

Biorąc pod uwagę te czynniki - miejscy decydenci uznali, że nie ma podstaw by zwiększyć tam limit prędkości. Choć mieszkańcy chcieli jeździć szybciej.

- Na komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego były wnioski mieszkańców o podwyższenie prędkości na tym odcinku, ale zostały zaopiniowane negatywnie - dodaje Partuś.

Argumentuje się to tym, że to za krótki odcinek, by dopuścić na nim 70 na godzinę. I co kawałek robić 40 czy 50 przy przejściach i firmach. Z prostego powodu.

- Niestety, jak wiemy z doświadczenia, gdyby była tam 70-tka, to prawie nikt by nie zwalniał w okolicach przejść dla pieszych czy przy drogach rowerowych. Przeciwnie, kierowcy jechaliby jeszcze nieco szybciej. A to już zbyt duża prędkość, by zdążyć zareagować na, na przykład pojawiającego się nagle na drodze, rowerzystę - mówią policjanci.

Pięćdziesiątka więc jest i będzie. Z troski o bezpieczeństwo innych. Co można rzec kierowcom męczącym się jadąc tak dobrą drogą 50 na godzinę? Policzmy. Od skrzyżowania z Hallera do ronda turbinowego mamy niecałe 2 kilometry. Czyli jadąc przepisowo - trasa zajmuje nieco ponad dwie minuty. Przy 70 na godzinę - pół minuty szybciej. Wieczność...

Subskrybuj rudzianin.pl

google news icon

czytaj więcej:

Kolizjahalemba

Kolizja w Halembie. Na szczęście niegroźna, ale...

Podinsp. Dawid Gil wraca do Rudy Śląskiej (na zdjęciu pierwszy z lewej w szeregu)

Będzie nowy, ale znany komendant policji w Rudzie Śląskiej

Cmentarz w Halembie

Policjanci i strażnicy miejscy dbali o bezpieczeństwo

Wyzwolenia1

W piątek przekazanie placu budowy pod remont Wyzwolenia

Umowa ruda

Ruda Śląska stanie się miastem wysokich technologii?

Wieszolekgrob

IPN uczci Augustyna Wieszołka powstańczym znakiem na grobie

Prawy pas

Będą mandaty za lewy pas