CBA sprawdza rudzki magistrat - chodzi o nabycie praw własności do dróg wewnętrznych

Już blisko dwa tygodnie trwa kontrola Centralnego Biura Antykorupcyjnego w rudzkim Urzędzie Miasta. Jak informuje CBA - chodzi o o wykup nieruchomości pod drogi i remonty dróg.

cba.gov.pl
CBA kontroluje rudzki magistrat

Postępowanie Biura obejmuje okres od 2017 do 2021 roku. Badane jest głównie rozporządzanie mieniem przez gminę "w związku z nabywaniem do gminnego zasobu nieruchomości prawa użytkowania wieczystego i prawa własności nieruchomości przeznaczonych na drogi wewnętrzne". Na język ludzki - chodzi o wykupione przez miasto prawa własności do dróg wewnętrznych oraz remont tych ciągów komunikacyjnych, a co dalej idzie - zdaniem kontrolujących - nieuzasadnione wydatki z miejskiej kasy.

- Wszystkie dokumenty, których zażądali funkcjonariusze CBA - zostały im udostępnione. Nie mamy nic do ukrycia, a kontroli różnych służb mamy w magistracie kilkadziesiąt w skali roku. Dodam tylko, że badany obecnie temat był już przez CBA sprawdzany 2,5 roku temu. Czekamy na wyniki dochodzenia - powiedział nam dziś wiceprezydent Krzysztof Mejer.

Planowany termin zakończenia kontroli to 13 stycznia 2022 r. Postępowanie, zgodnie z treścią ustawy o CBA, może jednak zostać przedłużone o kolejne 6 miesięcy.

Subskrybuj rudzianin.pl

google news icon